Deklaracja Dostępności
5 Dom Pomocy Społecznej im. prof. dr hab. med. Jadwigi Szustrowej w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://5dpslodz.bip.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: .
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – zostały wytworzone przed wejściem w życie ustawy i będą udostępniane w sposób alternatywny.
- W sprawozdaniach finansowych znajdują się pliki niedostępne cyfrowo. W ten sposób są generowane przy pomocy oprogramowania, którym dysponuje placówka.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: .
Data ostatniego przeglądu deklaracji: .
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia podsumowanie badania dostępności cyfrowej [.docx, 19.19 kB] .
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Agnieszka Jeziorska
- e-mail - a.rosinska@jst.uml.lodz.pl,
- telefon - 42 643-53-49.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej placówki:
- Agnieszka Jeziorska — Dyrektor 5Domu Pomocy Społecznej w Łodzi:
- adres: 5DPS, ul. Podgórna 2/14, 93-278 Łódź,
- e-mail: sekretariat@5dps.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
5 Dom Pomocy Społecznej w Łodzi usytuowany jest w dzielnicy Łódź-Górna na osiedlu Dąbrowa w sąsiedztwie parku Podolskiego.
Główne wejście do siedziby 5 Domu Pomocy Społecznej w Łodzi znajduje się od strony ul. Aleja marsz. Edwarda Śmigłego-Rydza.
Budynek posiada dwa wejścia – wejście główne frontowe i drugie wejście ze szczytu budynku przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Wyłącznie dla karetek pogotowia ratunkowego i pojazdów osób z niepełnosprawnościami udostępniamy wjazd bramą od ulicy Aleja marsz. Edwarda Śmigłego-Rydza 41.
Dla pozostałych osób zmotoryzowanych wjazd na teren placówki przez bramę – brama otwiera się automatycznie – od strony ul. Podgórnej 2/14, gdzie znajduje się parking samochodowy bez wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnościami.
Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników jednostki przy wejściu do budynku po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym – tel. (42) 643-53-49.
Budynek posiada parter i dwa piętra, cały dostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Toalety i łazienki są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Sprawy urzędowe można załatwić w pomieszczeniach zlokalizowanych na parterze budynku.
W budynku jest winda osobowa, dostosowana do transportu osób leżących, oraz dwie oporęczowane klatki schodowe.
Możliwe jest wejście na teren placówki osób z psem asystującym, po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania.
Pies powinien być wyposażony w uprząż, a osoba z niepełnosprawnością powinna posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego oraz zaświadczenie o wykonanych, wymaganych i aktualnych szczepieniach weterynaryjnych. Możliwość wejścia z psem asystującym nie zwalnia tej osoby z odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przez psa asystującego.
W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Nie istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.